کد خبر:106042
پ

آمریکا برای جنگ با ایران آماده می شود؟!

روز پنجشنبه پنتاگون اعلام کرد که پس از آنکه به تعبیر آنها نیروهای ایرانی حمل و نقل دریایی در خلیج فارس را تهدید کردند، این کشور تصمیم گرفته دو کشتی جنگی آبی خاکی و هزاران تفنگدار دریایی را برای تقویت امنیت منطقه به خاورمیانه بفرستد.این اقدام باعث شده برخی اینگونه اظهارنظر کنند که آمریکا احتمالا برای جنگ در منطقه آماده می شود، اما بعید به نظر می رسد چنین باشد و تصمیم فوق را تنها باید در چارچوب لفاظی های همیشگی واشنگتن علیه تهران تعبیر کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از آنکه به تعبیر آنها نیروهای ایرانی حمل و نقل دریایی در خلیج فارس را تهدید کردند، این کشور تصمیم گرفته دو کشتی جنگی آبی خاکی و هزاران تفنگدار دریایی را برای تقویت امنیت منطقه به خاورمیانه بفرستد.


usni news در مورد تصمیم اخیر آمریکا برای تقویت نیروهای خود در منطقه نوشتناوهای جنگی آبی خاکی USS Bataan (LHD-5) و USS Carter Hall (LSD-50) و عناصر یگان اعزامی دریایی ۲۶ در این دو کشتی به دستور وزیر دفاع لوید آستین به فرماندهی مرکزی ایالات متحده یا همان سنتکام اعزام می شوند.

آیا آمریکا برای جنگ با ایران آماده می شود؟!

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: ایالات متحده از طریق این اقدامات تعهد خود را برای تضمین آزادی ناوبری و بازدارندگی از فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه نشان می دهد.

این اعلامیه چند روز پس از آن است که ایالات متحده کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های بیشتری را به خاورمیانه فرستاد تا نیروهای ایرانی را از تداخل در ترافیک تجاری بازدارد.

در ۵ ژوئیه، ناو ایرانی بایندر در تلاش برای توقیف کشتی در سواحل عمان به نفتکش تجاری ریچارد وویجر نزدیک شد.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون در یک نشست مطبوعاتی در ۱۷ ژوئیه به خبرنگاران گفت: ما از ایران می‌خواهیم که فوراً این اقدامات بی‌ثبات‌کننده را که جریان آزاد تجارت از طریق این آبراه استراتژیک را تهدید می‌کند، متوقف کند. در پرتو این تهدید مستمر و در هماهنگی با شرکا و متحدانمان. این وزارتخانه در حال افزایش حضور و توانایی ما برای نظارت بر تنگه و آب های اطراف است. 

ایالات متحده در حال حاضر سه ناوشکن در منطقه دارد: یو اس اس توماس هادنر (DDG-116)، یو اس اس پل همیلتون (DDG-60) و یو اس اس مک فال (DDG-74). هادنر و مک‌فول به گروه ضربتی کریر جرالد آر فورد منصوب می‌شوند. USS Gerald R. Ford (CVN-78) در دریای مدیترانه در حال عملیات است.

این اقدام باعث شده برخی اینگونه اظهارنظر کنند که آمریکا احتمالا برای جنگ در منطقه با ایران آماده می شود، اما بعید به نظر می رسد چنین باشد و تصمیم فوق را تنها باید در چارچوب لفاظی های همیشگی واشنگتن علیه تهران تعبیر کرد.

منبع
نواندیش ایرانیان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری