کد خبر:98232
پ

آغاز دوره صرفه‌جویی انرژی در تابستان توسط توکیو

طبق اخبار رسیده با توجه به پیش‌بینی کمبود انرژی برق در تابستان جاری در منطقه توکیو، خانه‌ها و کسب و کارها از امروز شنبه دوره صرفه جویی انرژی از ماه ژوئیه تا اوت(تیر/شهریور) را آغاز کردند.

توکیو دوره صرفه‌جویی انرژی در تابستان را آغاز کرد

به گزارش روز شنبه ۳۶۱ درجه ایران، از کیودو، دولت ژاپن درخواستی برای صرفه جویی برق منتشر کرد که در آن آمده است نرخ ظرفیت انرژی ذخیره در منطقه توکیو از سوی شرکت برق توکیو در ماه ژوئیه ممکن است به ۳.۱ درصد کاهش پیدا کند که اندکی بالاتر از پایین ترین سطح برای حفظ ذخیره ای پایدار است.

براساس اطلاعات وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن از آنجایی که نیاز به برق ممکن است تا ۳ درصد از سطح پیش بینی شده نوسان داشته باشد، لازم است دستکم ۳ درصد ذخیره انرژی تضمین شود. یک مقام رسمی این وزارتخانه در مصاحبه با خبرنگاران گفت این نرخ تا افزایش ۴.۸ درصدی در منطقه خدماتی شرکت برق توکیو در ماه اوت پیش بینی شده است، درحالی که در مناطق دیگر انتظار می رود تا ۵ درصد در ماه ژوئیه و اوت باقی بماند.

سال گذشته دولت ژاپن درخواست صرفه جویی انرژی برق سراسری را از ماه ژوئیه تا سپتامبر منتشر کرد، اما آخرین درخواست تنها مناطق تحت پوشش شرکت برق توکیو را هدف قرار داد. درخواست صرفه جویی برق سال گذشته در ژاپن برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵، هنگامی اتفاق افتاد که تمام نیروگاه های اتمی این کشور به خاطر فاجعه نیروگاه برقی اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ کار نمی کردند.

سازمان هواشناسی ژاپن تابستان امسال را به دلیل تاثیر الگوی آب و هوایی ال نینو (آب های گرم تر در مرکز و شرق اقیانوس آرام) در میان سایر دلایل دیگر، گرم تر از قبل پیش بینی کرده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری