کد خبر:96997
پ

آغازبرداشت کلزا در مزارع کردستان / پیش بینی تولید کلزا ۲ برابر سال گذشته

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت کلزا در مزارع استان آغاز و امسال برآورد شده است ۲ برابر سال گذشته از این محصول تولید شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، فریدون حامدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در سال زراعی جاری ( مهر سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه برداشت کلزا از مزارع شهرستان کامیاران از چند روز گذشته آغاز شده است، افزود: از امروز هم برداشت کلزا در مزارع شهرستان مریوان آغاز شد و به تدریج طی چند روز آینده هم در شهرستان های دهگلان و سقز هم شروع می شود.

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: براساس آخرین برآورد انجام شده امسال افزون بر پنج هزار تن محصول کلزا از مزارع استان برداشت می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲ هزار و ۸۳۰ تن بود، ۲ برابر افزایش می یابد.

حامدی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سطح زیرکشت کلزا در کردستان مربوط به شهرستان کامیاران با ۷۰۰ هکتار است، گفت: سال گذشته میانگین عملکرد کلزا در مزارع استان ۲ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم در هکتار بود و در برخی مزارع شهرستان های دهگلان و سقز هم عملکرد بالای پنج تن در هکتار هم حاصل شد.

وی به قیمت خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری اشاره کرد و ادامه داد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ارقام کشت شده کلزا در سال زارعی جاری در استان را شامل رقم هیبرید داخلی( نپتون) و(آرشیتکت) خواند و یادآور شد: کشت این محصول در استان به طور قراردادی انجام نشده است؛ بنابراین کلزاکاران محصول خود را به مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید؛ تحویل می‌دهند.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری