کد خبر:150800
پ

آسفالت‌ریزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی درمعابر و بزرگراه‌های پایتخت

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از آسفالت‌ریزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی در طی ۹ ماهه گذشته در سطح معابر و بزرگراه‌های پایتخت خبر داد.

آسفالت‌ریزی یک میلیون و 400 هزار تنی در 9 ماهه 1402/ اتصال دو منطقه 17 و 18

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رضا سیفی؛ شهردار منطقه ۱۷ در آیین بهره‌برداری از دو طرح عمرانی تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی (پل اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸) و پل شهید مختاری که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و مهدی صداقتی؛ سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در قالب هشتادوهفتمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: دو پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد براساس نظر شهروندان و ساکنان دو منطقه ۱۷ و ۱۸ بوده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله سعیدی (پل اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸) اثرات بسیاری را به همراه خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به کاهش بار ترافیکی بزرگراه سعیدی و همچنین کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به تأکید زاکانی؛ شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب تاکید کرد: این موضوع در دستور کار شهرداران مناطق به‌ویژه شهرداران مناطق به‌ویژه شهرداری‌های مناطق جنوبی در دستور کار قرار گرفته است و اقداماتی در این زمینه انجام شده است

، مهدی صداقتی؛ سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی (پل اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸) و پل شهید مختاری گفت: در اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی ۱۶ حلقه شمع و همچنین ۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است، البته ناگفته نماند که در مسیر این پروژه معارضین ریز و درشتی وجود داشت که اقدامات لازم جهت رفع این معارضین انجام گرفت و پروژه به سرعت به ثمر نشست.

وی با اشاره به اتصال دو منطقه ۱۷ و ۱۸ با تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: هزینه این پروژه ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

صداقتی در ادامه پروژه پل شهید مختاری اشاره کرد و گفت: این پروژه از بهار امسال آغاز شد و طی ۶ ماه این پروژه به ثمر نشست و هزینه اجرای این پروژه نیز ۲۴ میلیارد تومان محاسبه شده است. همچنین در مسیر این پروژه ۲۰ شمع و ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع قالب‌بندی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری پروژه‌های متعددی در سازمان مهندسی شهرداری تهران طراحی و اجرا شده است، گفت: بخشی از این پروژه‌ها در این دوره از مدیریت شهری به بهره‌برداری رسیده است و به‌زودی هجدهمین پروژه از سازمان مهندسی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: پروژه‌های افتتاح شده سهم بسزایی را در حل مشکلات شهروندان در سطح تهران داشته است و دو پروژه امروز نیز بنا بر نظر و خاستگاه مردمی طراحی و اجرا شده است.

صداقتی همچنین اضافه کرد: اگرچه دو پروژه امروز شاید به لحاظ فنی نتوان با پروژه‌هایی مثل شهید بروجردی و یادگار امام مقایسه کرد اما سهم بسزایی در حل مشکلات مردم و آسایش شهروندان خواهند داشت.

وی همچنین به آسفالت‌ریزی در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر پایتخت انجام شده است و چهره آسفالت شهر تغییر پیدا کرده است و ان‌شاءالله طی دو هفته آینده نیز بنا داریم ۱۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح مناطق را انجام بدهیم و به میزان تعهدات یک میلیو ن و۵۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری برسیم.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری