کد خبر:66558
پ
آزمون دکتری تخصصی در ۱۱٠شهر برگزار شد

آزمون دکتری تخصصی در ۱۱٠شهر برگزار شد

آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز (Ph . D) سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح پنج شنبه ۱۱ اسفند برگزار شد.

 آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز (Ph . D) سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح پنج شنبه ۱۱ اسفند برگزار شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،  آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز (Ph . D) سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح پنج شنبه ۱۱ اسفند برگزار شد. در این آزمون ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر ثبت نام اولیه کردند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۶۲۵ نفر خانم و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر آقا هستند. در آزمون دکتری ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ درصد شرکت کنندگان خانم‌ها و ۵۶ درصد آقایان هستند.
آزمون دکتری در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار خواهد شد و بطورکلی ۲۴۷ کد رشته در این آزمون تعریف شده است.
آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله‌ای متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها است. براین اساس نتایج اولیه این آزمون نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و در فاصله یک هفته بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز خواهد شد.
هفته اول خردادماه نیز اسامی چند برابر پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری روی سایت سنجش آموزش قرار می‌گیرد و نیمه دوم خرداد ماه کار مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان آغاز خواهد شد.
آزمون دکتری در ۱۱۰ شهر با ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی برگزار شد. تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون‌های دکتری ۱۴۰۲ در تهران ۱۳۲ هزار و ۴۱۴ نفر و در ۳۰ حوزه امتحانی تعریف شده است.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری