کد خبر:100301
پ

آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال – جنوب دارند

دقایقی قبل وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال – جنوب دارند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد که در سالن همایش های شهر باکو در حال برگزاری است، حسین امیرعبداللهیان،وزیر خارجه ایران، با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار امیرعبداللهیان، سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران را به الهام علی اف ابلاغ کرد و متقابلا نیز رئیس جمهوری آذربایجان با تشکر از این پیام سلام خود را به رئیس جمهور ایران رساند.

وی گفت که جمهوری آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال – جنوب دارند.

وزیر امور خارجه ایران بر بررسی قضایی و انتظامی کشور درباره اقدام تروریستی انجام شده علیه سفارت جمهوری آذربایجان تاکید و ابراز امیدواری کرد به زودی فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران احیا شود.

علی اف با اشاره به نقش جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد و اقدامات انجام شده در راستای تأسیس آن، تاکید کرد: پویایی روزافزون روابط اقتصادی و تجاری تهران – باکو با خرسندی مورد توجه است و توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و همچنین اجرای مسیرهای ارتباطی بین منطقه اقتصادی شرق زنگزور یک اتفاق مثبت است‌.

رئیس جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک دیدارهای دوجانبه بین مقامات دو کشور انجام شود.ما را در تلگرام دنبال کنید

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری