کد خبر:47998
پ

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر دولت

رئیس جمهور و جمع وزیران امروز پنجشنبه وارد تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی شد

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر دولت

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است. رئیس جمهور طی این سفر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان حاضر شد.

‌به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پنجشنبه ۱۲ خرداد، در بیست و دومین سفر دولت، آذربایجان شرقی میزبان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است.

دیدار با اقشار مختلف مردم، برگزاری جلسه شورای اداری استان، بازدید از پروژه‌های نیمه تمام و شرکت در نشست خبری سفر از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در شهر تبریز است.

بررسی مسائل و مشکلات اساسی و طرح‌های راهبردی آذربایجان شرقی مثل راه آهن میانه- تبریز، انتقال آب ارس، طرح‌های منطقه آزاد ارس، سدهای نیمه تمام استان و طرح‌های احیای دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به استان است و برای طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان‌ها در این سفر برنامه ریزی می‌شود.

 پروژه تعریض جاده میانه- ترک کلنگ زنی شد

پروژه تعریض جاده میانه- ترک کلنگ زنی شد

با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پروژه تعریض جاده میانه – ترک با ۱۰ کیلومتر در فاز اول کلنگ زنی شد.

در ادامه سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و حضور وزیران در شهرستان‌های استان صبح امروز با حضور رستم قاسمی پروژه تعریض جاده میانه – ترک با ۱۰ کیلومتر در فاز اول کلنگ زنی شد.

با اجرای این پروژه با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال به دست وزیر راه و شهرسازی از امروز آغاز و تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وزیر میراث فرهنگی: دولت مردمی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد

دولت مردمی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد

وزیر میراث فرهنگی گفت: دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی مرزبندی سیاسی و جناحی ندارد.

جلسه شورای اداری آذرشهر ظهر امروز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولین محلی و استانی برگزار شد.

عزت الله ضرغامی در این جلسه گفت: مشکل اشغال مساله اساسی در بسیاری از شهرهاست و اینکه طبق فرمایشات فرماندار و امام جمعه شهرستان در آذرشهر فرد بیکاری وجود ندارد نشان از سخت کوشی و سبک زندگی و فرهنگ مردم این شهرستان است.

 وزیر کشور: اصلاح بافت فرسوده شهری نیازمند راهکار اساسی است

اصلاح بافت فرسوده شهری نیازمند راهکار اساسی است

احمد وحیدی روز پنج شنبه در بازدید از محلات حاشیه نشین و آرامستان ستارخان تبریز افزود: رسیدگی فوری به مطالبات مردم حاشیه نشین ضروری بوده و باید در این زمینه بررسی و اقدام لازم به عمل بیاید.

وی با اشاره به اینکه جابجایی شهروندان از مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی ضروری است، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات مهم از شهرداری‌ها بوده ولی شهرداری‌ها نیز به لحاظ مالی با کمبود اعتبار مواجه بوده و دستشان بسته است.

وحیدی، با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده به معضلی برای شهرداری‌ها تبدیل شده است، ادامه داد: نسبت به سندهای مالکیت در مناطق حاشیه نشین نیز باید فکری شود.

واحد پرورش گوسفند در شبستر توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

واحد پرورش گوسفند در شبستر توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

سید جواد ساداتی‌نژاد که در جریان سفر یک روزه هیأت دولت به آذربایجان شرقی، به شهرستان شبستر سفر کرده است، یک واحد پرورش گوسفند داشتی را در این شهرستان افتتاح کرد.

چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

محمدمهدی اسماعیلی که امروز پنج شنبه در قالب سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است و به عنوان نماینده ویژه آیت الله رئیسی در مراغه حضور دارد، اظهار داشت: برای حمایت از چاپ آثار جدید این شاعر فرهیخته، حمایت ویژه از جمله سهمیه کاغذ و تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

استاد کریمی نیز در این دیدار به بیان خاطره نخستین دیدارش با رهبری پرداخت و بخشی از اشعار طنز خود را سرود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، فرماندار مراغه و جمعی از مسئولان نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر ارشاد: بنیاد بین‌المللی آذربایجان فعال می‌شود

بنیاد بین‌المللی آذربایجان فعال می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنیاد بین‌المللی آذربایجان در راستای هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه، فعال می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز پنج شنبه در گفتگویی با خبرنگاران در تبریز از فعال سازی بنیاد بین المللی آذربایجان در این سفر خبر داد و افزود: مدیریت فرهنگی دولت مردمی با هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه به دنبال فعال سازی بنیاد ملی و بین المللی آذربایجان است بر همین اساس احکام هیأت امنای این بنیاد را از قبل از سفر به استان آذربایجان شرقی امضا کرده‌ام و در کنار اداره کل فرهنگ این استان موضوع فعال سازی بنیاد آذربایجان را به عنوان یک بنیاد ملی و بین المللی پیگیری و در این سفر تدوین خواهیم کرد.

بازدید وزیر نیرو از سد آیدوغموش میانه

بازدید وزیر نیرو از سد آیدوغموش میانه

وزیر نیرو با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی انجام گرفت، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گزارش آخرین وضعیت پیشرفت طرح را ارائه کرد.

غفارزاده در این خصوص گفت: سد آیدوغموش با حجم ۱۳۰ میلیون مترمکعب، با هدف تأمین آب ۷۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت احداث شده است. احداث سد به طور کامل اتمام یافته و پیشرفت فیزیکی شبکه ۶۰ درصد است.

وی افزود: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار مورد نیاز به مبلغ ۹,۴۰۰ میلیارد ریال، عملیات باقیمانده تا سال ۱۴۰۴ پایان خواهد یافت.

رئیس جمهور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد

رئیس جمهور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر به آذربایجان‌شرقی از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا بازدید کرد.

حجت الاسلام رئیسی بعداز حضور در شهرستان ورزقان و معدن مس سونگون عازم جلفا شد.

وی ابتدا از مرز ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

رئیسی همچنین در ادامه از پایانه مرزی جلفا بازدیدی به عمل آورد.

وزیر میراث فرهنگی: تبریز هویت ایران است

تبریز هویت ایران است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبریز هویت و شناسنامه و امید وحدت و انسجام ملی است و موزه مکتب تبریز هم محل نمایش چنین وحدتی است.

عزت الله ضرغامی ظهر امروز در حاشیه افتتاح موزه مکتب هنر تبریز در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر موزه‌های کشور ظرفیت و امکانات خوبی برای نمایش دارند ولی هنوز با آن موقعیتی که بتوانیم تمام ارزش‌ها را نشان دهیم فاصله داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه نسخه‌های اصلی موزه مکتب هنر به تبریز انتقال داده می‌شود ادامه داد: تبریز هویت و شناسنامه و امید وحدت و انسجام ملی است و موزه هم محل نمایش چنین وحدتی است.

 صدور دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

صدور دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

رئیس جمهوری در نخستین برنامه خود در سفر به آذربایجان شرقی در معدن مس سونگون حضور یافت و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.

حجت الاسلام رئیسی با حضور در جمع کارگران معدن مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن شمال غرب کشور در جریان مشکلات این معدن و مطالبات کارگران قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.

افزایش تولید کنستانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد

 افزایش تولید کنستانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد

با حضور حجت الاسلام رئیسی در معدن و کارخانه مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنستانتره این معدن کلید خورد.

رئیس جمهور روز پنجشنبه در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، با حضور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید کرد.

مجتمع مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰ میلیارد دلار برآورده شده است.

موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

موزه هنر مکتب تبریز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی شد.

موزه هنر مکتب تبریز صبح امروز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه حریری که یکی از شاخص ترین خانه‌های قدیمی این شهر محسوب می‌شود، راه اندازی شد.

رئیس جمهور عازم معدن مس سونگون شد

رئیس جمهور عازم مس سونگون شد

رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود به آذربایجان‌شرقی برای بازدید از معدن سونگون به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌شرقی به این منطقه سفر کرد.

آیت الله رئیسی بعداز ورود به ورزقان در جمع کارگران معدن مس سونگون حاضر شد و مشکلات آنها را شنید و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

رئیس جمهور: پروژه‌های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم

 پروژه های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان دقایقی قبل از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه تبریز گفت: پروژه‌های نیمه تمام استان را به پایان می‌رسانیم.

رئیس جمهور وارد تبریز شد

آذربایجان شرقی مقصد بیست و دومین سفر دولت

صبح امروز پنج شنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح در بیست و دومین سفر استانی وارد تبریز شد.

رئیس جمهور بعداز اسقبال مسئولان استانی و نمایندگان مجلس به صورت هوایی عازم یکی از شهرستان‌های استان شد تا بازدید سرزده ای داشته باشد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از مهر، دیدار با اقشار مختلف مردم و شرکت در شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.‌

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری