کد خبر:27943
پ

آخرین اخبار کرونایی استان ها در ۱۶ بهمن۱۴۰۰

موارد ابتلا به اُمیکرون بصورت تصاعدی در روزهای اخیر منجر به افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها شده و اغلب استان ها را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است .

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پیک ششم کرونا با شیوع سویه اُمیکرون در کشور در حال همه گیر شدن است و مردم برای جلوگیری از این اپیدمی باید شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، سرعت انتقال اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا بسیار بالا است و روند شیوع موج ششم کرونا در کشور نگران کننده و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

 مسئولان بهداشت و درمان تاکید دارند که مردم باید سریع تر نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بستری بسیار افزایش یافته و خطرناک است.

این در حالی است که عمق بی توجهی برخی مردم به خطر شیوع سویه اُمیکرون در روزهای اخیر منجر شده که این سویه با چنان شتابی در حال اشغال تخت های بیمارستان ها باشد که پیش بینی می شود روزهای سخت و طاقت فرسایی در هفته های آینده پیش رو است .

با توجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، اکنون تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۱۲۰ شهر افزایش پیدا کرده و  ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند .

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

تا کنون ۶۱ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۱۲ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۳۹ نفر دوز دوم و ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۴۵ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۹۶ دوز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۳۵۵ هزار و ۴۲۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اُمیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اُمیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

آخرین اخبار از وضعیت کرونایی استان ها

محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ضمن هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: آمار بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته سه برابر شده است.

محمدحسین سرمست اظهار داشت: آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل ۶ برابر بیشتر شده که این موضوع نگران کننده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که نسبت به روز قبل روند افزایشی دارد.

 امراله مردانی، رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز با تاکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون و تزریق سه نوبت واکسن از سوی افراد گفت: تاکنون ۸۲۰ هزار نفر در خوزستان نسبت به دریافت دوز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

بر اساس اعلام  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، ۳۰۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش کرونای مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

۶۵۵ ابتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان لرستان ثبت شده و شمار مبتلایان نیز به۲۰۲  هزار و ۶۳۹  نفر رسیده است.

علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز اعلام کرد: در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل امروز به ۱۵۴ نفر رسیده که نشان دهنده افزایش ۲ برابری نسبت به هفته گذشته است.

 محمدصادق سلطان محمد زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز گفت : طی ۲ سال گذشته و از زمان شیوع، بیش از ۱۱۶ هزار تست پی.سی.آر و نیز ۱۰۰ هزار مورد سی.تی.اسکن برای شناسایی کرونا در استان اردبیل انجام شده است.

علی محمدیان اردی از بستری شدن حدود ۳۲ هزار فرد مبتلا به کرونا در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۲۹ هزار نفر از این افراد پس از بهبودی، از مراکز درمانی، ترخیص شدند.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در استان مرکزی  ۱۰ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، محلات، آشتیان، تفرش، فراهان، شازند، خنداب و خمین در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) بیماری کووید ۱۹ قرار گرفتند.
 ۲ شهرستان کمیجان و زرندیه نیز در وضعیت نارنجی( پرخطر) کرونایی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش رسیده از مشهد نیز در حال حاضر روزانه هزار و ۴۰۰ آزمایش کرونا به آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارجاع می شود که نتیجه ۶۰ درصد از آنها مثبت است.

سعید عامل جامه دار، مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا گفت: روند مثبت شدن نتیجه تست های کرونا صعودی است و سویه اُمیکرون نیز در نمونه ها کاملا غالب است. 

وی با بیان این که ویروس اُمیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است اضافه کرد: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، کمبودی به‌ لحاظ کیت های آزمایشگاهی وجود ندارد.

در همین حال مصطفی محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان به ۱۲۱ نفر رسیده و تعداد موارد مثبت کرونایی بستری طی شبانه روز گذشته ۱۳ نفر بوده که این رقم نشان دهنده شیب تند ابتلا طی روزهای اخیر است.

مصطفی محمدی افزود: با وجود آنکه مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در استان ثبت نشده است، اما شمار مبتلایان افزایش یافته است.

بر اساس اعلام پرویز یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی دارد به طوری که از ۶۷۵ آزمایش PCR دریافتی در ۲۴ ساعت گذشته از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی در استان، آزمایش کرونای ۳۲۵ نفر مثبت اعلام شده است.

 پرویز یزدان پناه افزود:  با شیوع موج ششم کرونا ، تعداد مبتلایان به سویه اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد بطور روزانه در حال افزایش است که عمده دلیل افزایش ان، بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی، عادی انگاری، شرکت در تجمعات و رعایت نکردن فاصله فیزیکی است.

 گزارش های رسیده از ایلام نشان می دهد که ۶ شهرستان ایلام در شبانه روز گذشته از وضعیت آبی در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

شهرستان های ایلام، چوار، سیروان، دره شهر، آبدانان و دهلران در وضعیت نارنجی و ایوان ، چرداول، هلیلان، ملکشاهی و مهران نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان نیزگفت: عادی انگاری شهروندان و برگزاری تجمع‌های خانوادگی باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

براساس بررسی‌های انجام شده کمتر از ۳۰ درصد از شهروندان شادگانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان بسیار کم و نگران کننده است.

نقشه رنگ‌بندی کرونایی گیلان نیز که طی یک هفته اخیر جهش سریع به سمت موج ششم داشت و از رنگ آبی به نارنجی و سپس وارد قرمز شد، در تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون تغییر و ثابت ماند.

آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان طی ۲ هفته اخیر ۳ برابر شده‌، این روند افزایشی طی روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است، بر اساس آخرین آمار امروز، هم‌اکنون ۳۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

رنگ قرمز کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته ۹ شهرستان دیگر مازندران را هم در بر گرفته و تعداد مناطق قرمز استان را به ۱۴ شهرستان افزایش داده است.

در حال حاضر پنج شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 علی زینی وند، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه مدارس پیش‌دبستانی و دبستان طی هفته جاری در شهرهای قرمز استان تعطیل شدند گفت: تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه ها با توجه به شیوع کرونا و بررسی کارشناسی به صورت اقتضایی انجام می شود.

به گفته علی زینی وند ، روستاهای دارای فضای باز و با تراکم جمعیتی اندک نیز در شهرستان های قرمز مشمول تعطیلی مطلق نیستند.

بر اساس اعلام محمدامین ولیزاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان دهنده افزایش قابل توجه نسبت به اوایل بهمن ماه جاری است.

محمدامین ولیزاد گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰۱ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۲ درصد این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان صفر شد به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

محمد طاهری به ایرنا گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری