- پایگاه خبری i361 - https://361iran.ir -

پذیرش ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ شرکت برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران

asdasd

کد خبر : ۱۴۷۲۹۲۵ [1]

رییس سازمان توسعه تجارت ایران از پذیرش ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ شرکت برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: در تلاشیم از ظرفیتی که این دو رویداد فراهم می کند بهره برداری کنیم تا صادرات غیرنفتی به ویژه خدمات فنی مهندسی را توسعه دهیم.

وی افزود: این رویدادها از جمعه صبح شروع به کار می کند.

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ۲۸۰۰ نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که ۲۶۰۰ نفر تأیید شدند. محدودیت در تامین هتل باعث شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از ۹۶ کشور مهمان ایران در این رویداد هستند و مهمانان بیش از ۴۰ کشور را هیات های بلندپایه دولتی تشکیل می دهند. از آسیا ۳۳ کشور، اروپا ۲۵ کشور، اروپا ۳۴ کشور و قاره آمریکا ۴ کشور حضور خواهند داشت.

ضیغمی یادآور شد: جهش تولید بدون جهش صادرات ممکن نیست و تجارت های آزاد و ترجیحی برای گسترش صادرات انجام می شود زیرا بازار هشتاد میلیونی داخلی برای تولید ما کافی نیست.

وی اعلام کرد: روز شنبه بازدید عمومی از نمایشگاه نخواهد بود و تنها نمایشگاه با حضور شرکت ها برگزار می شود و بازدید عمومی از روز یکشنبه آغاز می شود.

ضیغمی بیان کرد: بازدید مهمانان خارجی از توانمندی های صنعتی ایران در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

وی ریزش متقاضیان برای حضور در این رویداد را به دلیل تنش های اخیر ایران و اسرائیل پنج درصد عنوان کرد.